嘘のこと
私がこのブログを立ち上げた時は誰もいなかった
1人か二人見に来たけど、どう対応すればいいか困惑させる人はいなかった
すこししたら 他のところと接点ができた。私はよそのところにコメントを書いた
そしたら嘘つきと呼ばれ始め、韓国人であるはずがないと言われた

それからずいぶん立って、私が韓国人じゃないと言うことは聞かなくなった
しかしまた何かを嘘だと言われた。いったい何を?何もかもではあるまいな。
最初は私が韓国人であるはずがないと言った人が、
今は韓国人だから嘘をついているのだと言っている

もし私が嘘に自覚してないのだとしたら、この人も私と似たような種類であろう
もういちいちよそに行って「それは誤解です」「嘘じゃないです」とか青臭いことは
書かないつもりであるが、私が真心と無計算で気ままにブログを立ち上げ、
気ままに叩かれても可笑しくない発言を書いて来たという事実が、
嘘であればどんな意味を持つのか。嘘と判明したら何が得られるのか。

さっぱりわからないし、聞いても説明してくれなさそうで、
もう嘘の事は弁解(繰り返し言いますが私としてはただの返事です)
しないので、嘘つき呼ばわり結構であります。でも具体的な質問には返事するよ。
[PR]
by no_tenki | 2005-10-17 09:00 | Comments(85)
Commented by hwabyung at 2005-10-17 11:57
いや 聞くつもりがあるなら説明はいつでもするんだよ
Commented by hwabyung at 2005-10-17 12:01
그것은 전력에 의한 반격인가?
나의 한글은 서투르지 않다고 판단한다···↓
Commented by うぉっち at 2005-10-17 12:25 x
管理人さんこんにちは。あ、はじめまして、ですね。

>私のブログは仰るとおりしょせん感情論なので、
勉強してから発言すべきならそうでしょうけど それのどこに間違いが?

ブログの目的は人それぞれなので、勉強は後回しにして、とりあえず管理人さんの感情論を書き連ねるだけのブログ、ってのもアリだと思いますよ。ただ、折角ブログを開設されたのですから、世の中の嫌韓と言われる人たちがいったいなぜそのようになってきたのか、という経緯を勉強する機会として、日韓の摩擦問題を、じっくり、管理人さんの視点で勉強されてみてはいかがでしょうか。
↓続きます
Commented by うぉっち at 2005-10-17 12:26 x
続きです
韓国人みんなが嘘をつくのかどうか、ということは実際に私はそこに住んでいるわけではないのではっきりとは知りません。
ただ、
>韓国では、(どこの国でも?)大手新聞社で
嘘をつくなんて事は常識的に考えられませんし。

これは日本の某社にも当てはまりますが、新聞社が嘘をつくなんてありえないという認識は少し改めておいたほうがよいかと思います。新聞はTV同様、民衆に与える影響は計り知れません。今書かれている記事が本当のことなのかという視点を常にもって、何でも考察する必要があるかと思います。
その辺のなんにでもすぐ火病る韓国人と違うようですし、全体的に冷静に議論したいという姿勢がある管理人だとお見受けするだけに、日韓の抱える諸問題に対する学習意欲が欠けている点が実に惜しい気がします。
Commented by no_tenki at 2005-10-17 12:43
hwabyungさん > 私には「翻訳サービス制の韓国語」に見える
という事でしたが、もしご自身で一生懸命勉強して自身を持って
そう仰るのならそれこそが危険だし、微妙さに気づけない下手さです。
私は悪く言いたくて言うのではなくて、あまり軽率に「私のハングルは
上手い」と考え出したら、それ以上の発展もないだろうなと心配なので、同じく言葉の勉強をしている者として、成長を望んでの発言なんです。
でもこれ以上は下手だとは言いません。ただ、そのハングルを直訳
>それは電力による反撃か?
>私のハングルは下手ではないと判断する。
言葉としてもぎこちないし、一文目が謎ですしねぇ
ps)説明どうぞ。
Commented by no_tenki at 2005-10-17 12:50
うぉっちさん > こんにちは!訪問ありがとうございます。

実は嘘をつくなんて常識的に考えられない。というのは素手に
指摘されたことで ^^; 私も実はマスコミを信用してないと根を
吐いてしまったやりとりがコメント欄でありました。
そう、それは韓国伝統の捏造。彼もまた嘘つき民族だった…
ってのは冗談ですが、確かにあんな認識じゃ心配だし危険ですね!(汗)

常識的に考えられないというのは嘘で、
そうである事が望ましいとうのが、正しいですよね。
韓国では自殺や犯罪を犯す若者がいればすぐゲームやアニメを
理由にする記事を書く記者が多くて記者ってのは嫌いだしw
Commented by no_tenki at 2005-10-17 12:57
ってすぐに記者嫌いと断定するのも危険だなぁw
真面目なジャナリストさんごめんなさい

私が、私の住んでいる国を肯定しているのは何もマスコミ情報や聞いた話を鵜呑みにしてるからではなく、ニュースは見てないものの韓国の腐敗や不便なところなどについてはみなさんより身にしみてわかる事も多く、この国の問題点だと思ってる事は色々ありますが、行き過ぎた反日感情なんて体感した事がないのに、そう言っただけで嘘つき呼ばわりされるのは…というのは違う話ですよね^^;
Commented by no_tenki at 2005-10-17 13:02
思い出しましたので違う話をそのまま続けますが、
韓国に反日感情なんてないと言うつもりはない。

たぶん普通の人は反日感情とは関係ないところにいる。
だからそれに囚われないし気にする暇もない。しかし
日本についてどう思う?とアンケートをとられると、聞いた話が
あるんだし韓国人が日本にされた事を思う。日本をよく言うと
怒る人たちを思う。だから世間体として謝罪すべきですね。
とか答えるようになるんじゃないかな?私も悪口は言わないが、
褒めはしないそう。日本の立場になってみなかったら、
嫌いと答えるのが当然かも知れない。だから99%が嫌いと
言ったからって根っから日本に悪感情持ってる民族と言うのは
違う…と言うのは今思い出した事だし、嘘と言うことでOKなんで
気に入らない方はまた嘘だって事でどうぞ。勇気を持って認めます。
Commented by no_tenki at 2005-10-17 13:15
そいえば下のどの投稿だったかのコメントでも書きましたが、
普通に日本と関わりのない人は日本を悪く思う理由がないんですね。

ただ矛盾的に日本のアニメが好きだが歴史は許せんと悪口言う、
見るによっては二重人格に見える友達は何人かいた。(年上に多し)
でも今思うに、それは韓国人として当然かも知れない。

彼らがもらった情報は「これだから日本は悪い」と怒る人が
感情的に注入するわけじゃなくただ歴史上の事実なのにな。
それを見て彼らで思って「仲良くやるべきだが過去は清算せねば」
とかの結論が出るのは別に不思議なことではないのにな。
もちろん教科書で「韓国もこのような犯罪や罪を犯しました」とかの
解釈が一切出ないのは残念だとは思いますけど、イスンマンライン
問題とかも韓国ウェブで検索すればすぐ出ましたよ。隠蔽や洗脳はない

それに比べ、日本の歴史教育は反省の教育だと聞くので、
すこしは肯定の色が増してもいいんじゃないかなと私は
思うのですけどね。独断に走らない程度にね。

ここまで たまたま思いついたのを独り言でした。
Commented by no_tenki at 2005-10-17 13:30
また うぉっち さんに > そのへんのすぐ起こる韓国人がいたら、
なぜ怒るのか察してくださるといいのに~ と言う気はない。^^;
私も怒る人を相手するのはめんどい…^^; なのにナンデこんな
ブログ立ち上げてしまったんだろ?(笑)って うぉっちさんがそうだって
事じゃないですからね…そんな人ばっかりじゃなくて、助かりますよ。

しかし怒るのと火病は違うので、自分は怒るべき事に対し怒ってると
思う人に火病ったと言うと、もっと火病りそうですね^^; 気の毒
Commented by no_tenki at 2005-10-17 13:42
人々が嫌韓になる理由は「世間で韓国をいいとこだけ、または嘘で
本当と違う姿で扱う」 「実は日本をとても嫌う国だった」という
事で騙された、裏切られた そんな理由があったからでは
ないかと思いますが、この認識は違いますか?そしてこれは
日本においての完全なる事実で私はこれについては否定しない。
というか日本に住んでないので、できないし^^; 
Commented by うぉっち at 2005-10-17 15:42 x
管理人さん、こんにちは。
私は「怒る」と「火病」はまったく違うものだと認識していますよ。ある意味、怒る人であれば接点が見つけやすいのですが、火病って居る人とは接点が見つけられませんので、議事進行が難しいです。

>常識的に考えられないというのは嘘で、
そうである事が望ましいとうのが、正しいですよね。

そうですね。私もちょっと「嘘」という言葉に反応しすぎました。嘘というよりは「事実を歪曲して伝える」もしくは「ミスリーディングを誘う」と言ったほうが適切でしょうか。マスコミは得てして、自分の主張の都合の良い言い回しをしているものです。
それは日本もそうですが、韓国にもあると思いますので、それら情報を鵜呑みにしないでいろんな視点から見てください、ということです。
↓続きます
Commented by うぉっち at 2005-10-17 15:43 x
続きです。

>行き過ぎた反日感情なんて体感した事がないのに、そう言っただけで嘘つき呼ばわりされるのは…というのは違う話ですよね^^;

そうですね。私も韓国全体に反日感情が渦巻いているとは思いませんし、嘘つき、と面と向かって誰かに言うつもりもありません。
ただ、管理人さんの周りの人の意見の大多数が「日本嫌い」とのことで、管理人さん自身(他の人も含めて)「日本を褒めれないor日本の悪口を言う雰囲気」が形成されているのであれば、非常に残念ですね。特に韓国のマスコミ(新聞でもTVニュースでも)の影響を色濃く受けているのであるとするなら、それは立派な言論弾圧じゃないのかな、くらいに考えてくれると嬉しいですね。

↓続きます
Commented by うぉっち at 2005-10-17 15:44 x
続きです。

>それを見て彼らで思って「仲良くやるべきだが過去は清算せねば」

管理人さんが言うところの「清算」とは、いったいどういうものを
差しますか?
その疑問を謎解くには、相当前の世界情勢にまで遡りますが、そうだなぁ、せめて1800年代後半あたりからの世界史(韓国も日本も含めて)を一度、ネットでいろいろお調べになってみてください。そして、1965年の日韓基本条約で結論がでると思います。特に日韓基本条約については、韓国で発表されたものだけでなく、保証内容など、より詳しく調べてみてください。日本語ブログが作成できるくらいなのですから、検索も容易だと思いますよ(*^ー゚)b

>それに比べ、日本の歴史教育は反省の教育だと聞くので、
すこしは肯定の色が増してもいいんじゃないかなと私は
思うのですけどね。独断に走らない程度にね。

これには耳が痛いですね(笑)
いままでの日本では、日本の視点にそった過去の歴史を声高に言うことはタブーとされていました。反省の歴史観と言われる所以です。
↓続きます
Commented by うぉっち at 2005-10-17 15:45 x
続きです


>「実は日本をとても嫌う国だった」という
事で騙された、裏切られた そんな理由があったからでは
ないかと思いますが、この認識は違いますか?

私の認識では、これは違います。
単に「向こうが嫌っているみたいだから、こっちも嫌いになった」ということでは絶対にありません。
嫌韓になるには、それなりにたくさんの根拠があります。理由は一つではありません。みなさんがそうだは言いませんが、少なくとも私はそうです。対外的には、日韓ワールドカップ、竹島、靖国参拝への内政干渉、反日教育、起源捏造あたりでしょうか。
日本国内に抱える問題として、外国人参政権・人権侵害保護法(いずれも在日朝鮮人の問題が色濃く反映されます)
これに関しては韓国の視点から見た意見もあるでしょうから、その辺は、ぜひ今後の課題として、いろいろ話せたらいいですね。
Commented by hana at 2005-10-18 12:38 x
結局ね、ある程度同じ情報を土台として持っておかないと
議論もできない、とそういうことでしょうね。
私もきっかけはW杯でしたが、時々朝鮮・中央日報の両紙を
読んでいたら、いつのまにか嫌韓になっていました。
Commented by hwabyung at 2005-10-18 16:07
전력·전력·요도초록

「ハングルだって前後の脈略から同音異義語の意味はわかるんだ
 そんなことよりどんな音でも表記できる世界最高の文字なんだ」
・・・ふぅ なるほどねえ
Commented by hwabyung at 2005-10-18 16:15
↑日本語だと
1の전력と2の전력は漢字表記ですぐに意味の違いがわかる

요도초록はふつうの日本人は読めない(音がわからない)
しかし漢字の字面から意味はわかる
・・・そしていちばん重要なことは
요도초록は전력に対して韻を構成可能

“淀”という文字が持っている情報量の巨大さは
ハングルではどうやっても表現できない

こういう部分からものの考えかたまで違ってくるんだって・・・ わかります?
Commented by うぉっち at 2005-10-18 23:13 x
hanaさん、はじめまして

>結局ね、ある程度同じ情報を土台として持っておかないと
>議論もできない、とそういうことでしょうね。

それはそうなんですけどねぇ...
なんていうのかな、嫌韓の根底にあるものを見てみたい、という管理人さんの意欲?はおおいに買いたいと思うのですよ。
そのとっかかりとしてご自身でブログを立ち上げたのでしょうし。単に「韓国を批判している奴らは許せない」だけなら、もっと感情的な文章になりそうですが、特にそういうわけでもなさそうですし...
嫌韓を知るというのは、自国を知ることでもある(反日に対する日本も然りです)という点を除いては、理解し合えないですから。
「嫌韓を見る」というブログタイトルが上っ面だけで終わらないことを祈りたいです。
Commented by no_tenki at 2005-10-21 15:13
うぉっちさん>調べるところを指定してくださってありがとうございます。
慰安婦被害者の方とかが賠償を要求していれば「日本って賠償して
ないんだ~」となんとなくは思いますがそこで「加害者だ悪い国だ」と
まで発展するのは稀だと思います(興味のない人ならもっとそう)
そして日本の文物を悪く言うことには普通に腹をたてる人が多いです
若者でアニメやゲーム好きが多くなったせいが大きいですが(笑)

hanaさん>日本の事とは関係ないと思いますが朝鮮日報は若い
世代から評判が悪いですね。特定権力の色が強いみたい?

hwabyungさん>言葉が考えのもっとも重要な道具である
事は私も体験して来たわけですが、単語の意味の幅を見て
考え方の幅の違いを読もうとするのは性急すぎますね。
ハングルの本や論文お読みになった事があるのでしょうか?
ハングルではハングルの話の流れが作れるます。日本語もです。
Commented by no_tenki at 2005-10-21 15:15
英語とかの、シンプルなよさがある言語に対しても
それが言えるのでしたらこれ以上文句は言いません

ちなみに翻訳サービスを利用すればどの国の言語でも
下手な文章になりうる事はわかっていらっしゃいますよね。

うぉっちさん>現時点では上っ面だけなんですよね(恐縮
Commented by hana at 2005-10-22 04:04 x
no-tenkiさん、あなたは日本語を勉強されてるので
ある程度漢字が読めるようですが、今韓国の新聞を読むと
全部ハングルになっていますよね。確か数年前(20年くらい前?)は
ハングルと漢字が混じった文で書かれていたと思います。
表意文字である漢字を日常で使わなくなってしまったことを
あなたはどう思っていますか?
単なる興味本位の質問ですが、よかったら教えて下さい。

>慰安婦被害者の方とかが賠償を要求していれば「日本って賠償して
ないんだ~」となんとなくは思いますがそこで「加害者だ悪い国だ」と
まで発展するのは稀だと思います

これはどうかなー?慰安婦問題については韓国は日本に対しての非難を緩めたことが無い、と思うけど。ソウル大の教授が「慰安婦は商業的な売春婦」という発言をしたけど、世論が沸騰して結局は謝らされたでしょ。この件に関しては徹底的に「日本はひどい国」という認識じゃないんですか。
Commented by no_tenki at 2005-10-22 16:44
世間的には徹底的ですね確かに。
私のようなのがごろごろいるって時点での話だったけどそれは
確かに徹底的に「日本はひどい国」ってのが正論ってわけかな。
でも本気でそう考えてる人は少なくて、「認識」の話なんでしょう。
今は日本と関わりがある人が多いし、直接的な触れ合いがあれば
認識だけで考え、行動するという事はないから。

私は今のシンプルなハングルが好きです。
ハングルだけで意味が明白なので漢字を添える
必要がないのに一々添えるという事は無駄ですね。
(どうしても必要な場合は今も添えていますし~)
Commented by no_tenki at 2005-10-22 16:48
それにハングルのことは中国の漢字をそのまま使っている事で
字の使えない人々が多かったことで自分の国の文字を作ろう。
という目的で作ったものだと認識しているので、それに漢字を
使うというのも変ですし、目標は果たせなかった気が個人的にはしますね…>_<
Commented by no_tenki at 2005-10-22 16:51
でもやっぱり中国の影響からは逃れなかったわけではあるけど…
実際に漢字を使わなくてもハングルで全ての韓国言葉が表現できるし、
韓国語の中で漢字からの言葉が多いのはどうしようもないね。日本同様
なのでなるべくしてなったと思います。私としては全然不満無しです>_<
Commented by no_tenki at 2005-10-22 16:57
これで漢字学習は趣味の領域に入り、必須科目に入ってはあったものの
中国語や日本語を学ぶものでなければ役に立たないものになりましたが、
(算数の足し算引き算のほうがよっぽど役にたつよぉ>_<)
漢字学習の必要性が落ちたと言う事はハングルとしてはむしろ
目的に適っている事なので、その逆効果は成功の反証。漢字学習は
したい人がすればいいかな。実際あんま難しくないし。(少なくとも
英語圏の人よりはずっと馴染みやすい) ただ使わないとやっぱり
忘れるものなんですよー ああ無駄にだらだら長くなりました^^; 以上です
Commented by no_tenki at 2005-10-22 17:04
そういえば日本語だと横に並ぶので、漢字がないと
非常に面倒だし児童用の本が読みづらかったりしますよね。
しかしハングルだと明らかに逆なので>_<特にいらないですよ
Commented by hana at 2005-10-24 13:40 x
回答いただきありがとうございます。
そうですか、特にいらない、ですか。
ただ私の勝手な感想ですが、日本人からすると韓国の方の名前が
かなり憶えにくいです。芸能人の名前などみんな似たような音の羅列に
しか聞こえないので、区別がつきにくいのです。そういう時はやはり
漢字表記をしてくれたら憶えやすいのにな、と思います。
Commented by kurochan at 2005-10-24 16:33 x
>特にいらないですよ
ううん~。同じ漢字圏の人間としてはちょっと残念な台詞ですね。
どこかの本に、「漢字というものは文化ではなくて文明である」と書いてありました。私も同感です。
 思うに私たち漢字圏の人間は、漢字を使わないと高度な概念を使った思考も不可能だし、新しく言葉を作ったり、漢字から言葉の成り立ちや語源を推測するといったこともできなくなるのではないでしょうか?漢字があるからこそ近代に入って西欧圏からもたらされた新しい概念を漢字に置き換えて翻訳し、自国語で学ぶことができたわけですよね。
 ほかにも、たとえば、四文字熟語は意味を知らなくても漢字を見れば大体意味を知ることができますよね。発音表記だけだといちいち調べないと意味がわかりません。「温故知新」とかも漢字を見れば一目瞭然なのに「おんこちしん」だけではあまり意味が分かりません。やっぱり漢字ってすごいと思います。
Commented by no_tenki at 2005-10-25 16:07
韓国語の単語はほとんど漢字が使われており、ハングルで書いてある場合どんな漢字かすぐわかる(稀に難しい場合でもすぐ調べられる)ので、ハングルの漢字表記は、必要性を感じない。との事ですね。

ハングルから漢字語を排除すればほとんどの言葉が無くなるでしょうし、漢字からで来てない純粋なウリマル(古代語とか)は少なくて、それを一杯知ってる事を自慢にしてた子もいましたし。

(ただ日本の方に名前の区別がつかないとなれば漢字と読み方で表記した方がずっといいかも知れませんね。)

おんこちしんと書きますと温故知新だろうなとわかりますが온고지신という韓国語での書き方だと温故知新以外はありえないぐらい明確に伝わるんですよね。そういう意味では漢字表記はあってもなくても・・・
Commented by kurochan at 2005-10-25 17:31 x
>ハングルの漢字表記は、必要性を感じない
一般的な人たちがそう思っているなら、これからどんどん韓国では漢字表記がなくなっていくってことですよね。まあ、どの文字を使うかはその国の自由なのであまりつっこむのも余計なお世話って気はしますが、やっぱり同じ漢字圏の人間としては残念に感じます。
Commented by no_tenki at 2005-10-26 14:28
私は20年前あたりに生まれましたが・・・
私が小学校で字を習う時からもうそういう
ものはなかったので、(今の状態だった)
手遅れですよ>< これから無くなるにも、
10年や20年前と変わらない状態なので、
これからいきなり何か無くなる事もないでしょう。
だいたい漢字や外来語などをハングルで書ける&
区別が容易なのであって、漢字を使ってない
&無くなるという想像にはちゃんと繋がりませんね…
まるで韓国語から漢字が無くなるようだけど、
日本語と漢字の使用比率は変わらないと思うのにな。
これを残念がる事は、ハングルを創始した時にする
べきだったでしょうね。そしてハングルはたどりつくべき
場所に、私が生まれるずっと前にたどり着いたのですね何とか。
あまり歴史には関係ないけど先祖の意志が繋がれて
よかったって感想が浮かぶ…望んだ形なのかはわからないけど(笑)
Commented by elica at 2007-05-03 18:10 x
<a href=http://sovo4.com/Gina-lyn>gina lyn</a>|
<a href=http://sovo4.com/Giant-she>giant she</a>|
<a href=http://sovo4.com/Gay-monster-cocks>gay monster cocks</a>|
<a href=http://sovo4.com/teak-furniture>teak furniture</a>|
<a href=http://sovo4.com/Gay-sex-bed>gay sex bed</a>|
<a href=http://sovo4.com/Elica>elica</a>|
<a href=http://sovo4.com/Genitals>genitals</a>|
<a href=http://sovo4.com/Get-movie>get movie</a>|
Commented by Yokosha at 2007-05-18 16:48 x
おなまえ
_
<a href=" http://www.bogdanovy.ru/base/ ">base</a> [URL=http://www.bogdanovy.ru/base/]base[/URL]
<a href=" http://www.bogdanovy.ru/basi-per-tavoli/ ">basi per tavoli</a> [URL=http://www.bogdanovy.ru/basi-per-tavoli/]basi per tavoli[/URL]
<a href=" http://www.bogdanovy.ru/basi-mp/ ">basi mp</a> [URL=http://www.bogdanovy.ru/basi-mp/]basi mp[/URL]

看待人民
Commented by Gloria at 2007-05-21 20:12 x
おなまえ
_
<a href=" http://1gost.bogdanovy.ru/gioco-giocare-gratis/ ">gioco giocare gratis</a> [URL=http://1gost.bogdanovy.ru/gioco-giocare-gratis/]gioco giocare gratis[/URL]

看待人民
Commented by zyprexa at 2007-05-25 13:54 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-ass-fuck>Amateur ass fuck</a>
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-couple>Amateur couple</a>
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-breasts>Amateur breasts</a>
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-cum-movies>Amateur cum movies</a>
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-gang-facial>Amateur gang facial</a>
Commented by norvasc at 2007-05-27 03:58 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-first>Amateur first</a>
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-group-movie>Amateur group movie</a>
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-blond>Amateur blond</a>
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-couch>Amateur couch</a>
<a href=http://pharmacy2online.com/Amateur-ass>Amateur ass</a>
Commented by Sarah-jane at 2007-05-29 01:03 x
Excellent site, added to favorites!!
<a href=http://open-new.com/Sarah-jane>Sarah jane</a>
<a href=http://open-new.com/Saggy-breast>Saggy breast</a>
<a href=http://open-new.com/Saggy-boobs>Saggy boobs</a>
<a href=http://open-new.com/Sand>Sand</a>
<a href=http://open-new.com/Same-sex>Same sex</a>
Commented by Sadistic-toon at 2007-05-29 20:16 x
Excellent site, added to favorites!!
<a href=http://open-new.com/Sadistic-toon>Sadistic toon</a>
<a href=http://open-new.com/Sandy-fist>Sandy fist</a>
<a href=http://open-new.com/Saggy>Saggy</a>
<a href=http://open-new.com/Salad>Salad</a>
<a href=http://open-new.com/Santa-christmas-xmas>Santa christmas xmas</a>
Commented by notebook at 2007-05-30 17:50 x
<a href= http://notebook-batteries-shop.com >notebook batteries</a>
[url=http://notebook-batteries-shop.com]notebook[/url]
Commented by meridia-coupon at 2007-05-31 08:35 x
Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.
<a href=http://open-new.com/meridia-coupon>meridia coupon</a>
<a href=http://open-new.com/meridia>meridia</a>
<a href=http://open-new.com/arizona-legal-meridia>arizona legal meridia</a>
<a href=http://open-new.com/bloggerblastcom-com-link-meridia-net-site-site>bloggerblastcom com link meridia net site site</a>
<a href=http://open-new.com/andnot-buy-cheap-meridia-order-pharmacy-wellbutrin>andnot buy cheap meridia order pharmacy wellbutrin</a>
Commented by Implants at 2007-06-06 12:22 x
Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.
<a href=http://recentsex.org/Implants>Implants</a>
<a href=http://recentsex.org/Ike>Ike</a>
<a href=http://recentsex.org/Inches-pain>Inches pain</a>
<a href=http://recentsex.org/Illega>Illega</a>
<a href=http://recentsex.org/Ime>Ime</a>
Commented by Anal-gape-cum at 2007-07-11 19:16 x
Thank you for your site. I have found here much useful information...
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-gape-cum>Anal gape cum</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-garden>Anal garden</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-woman>Anal woman</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-hard>Anal hard</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-tiny>Anal tiny</a>
Commented by Anal-trio at 2007-07-12 06:21 x
Thank you for your site. I have found here much useful information...
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-trio>Anal trio</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-hardcore>Anal hardcore</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-lesbian>Anal lesbian</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-indian>Anal indian</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-lingerie-movies>Anal lingerie movies</a>
Commented by Anal-tranny-movies at 2007-07-13 04:09 x
Thank you for your site. I have found here much useful information...
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-hairy-bush>Anal hairy bush</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-tranny-movies>Anal tranny movies</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-to>Anal to</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-herself>Anal herself</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-group>Anal group</a>
<a href=http://new.norvascsite.biz/Anal-video>Anal video</a>
Commented by Sucking-double-cocks at 2007-07-13 23:52 x
Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.
<a href=http://beavis.norvascbuy.net/Sucking-double-cocks>Sucking double cocks</a>
<a href=http://beavis.norvascbuy.net/Sucking-outdoor>Sucking outdoor</a>
<a href=http://beavis.norvascbuy.net/Sucking-feet>Sucking feet</a>
<a href=http://beavis.norvascbuy.net/Sucking-for-money>Sucking for money</a>
<a href=http://beavis.norvascbuy.net/Sucking-pussy>Sucking pussy</a>
Commented by Anal-bath at 2007-07-16 01:20 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-bath>Anal bath</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-close>Anal close</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-ass-asshole>Anal ass asshole</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-close-ups>Anal close ups</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-cum-swapping>Anal cum swapping</a>
Commented by Anal-dildo-movies at 2007-07-16 05:29 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-dildo-movies>Anal dildo movies</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-advent>Anal advent</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-cum-mov>Anal cum mov</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-blonde-movie>Anal blonde movie</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-ass-movie>Anal ass movie</a>
Commented by Anal-big-toy at 2007-07-16 18:28 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-big-toy>Anal big toy</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-asian-movie>Anal asian movie</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-cartoons>Anal cartoons</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-bal>Anal bal</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-dildos>Anal dildos</a>
Commented by Anal-action at 2007-07-17 02:53 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-action>Anal action</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-doggy>Anal doggy</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-and-ass>Anal and ass</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-chubby>Anal chubby</a>
<a href=http://new.norvascbuy.net/Anal-boat>Anal boat</a>
Commented by Nudepics at 2007-07-26 11:13 x
Very cool design! Useful information. Go on!
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-pics-of>Nude pics of</a>
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-kids>Nude kids</a>
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-models>Nude models</a>
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-child>Nude child</a>
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-sun>Nude sun</a>
Commented by Nudesex at 2007-07-27 07:42 x
Very cool design! Useful information. Go on!
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-teen>Nude teen</a>
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-photos>Nude photos</a>
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-shopping>Nude shopping</a>
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-nature>Nude nature</a>
<a href=http://new.norvasconline.net/Nude-on-the>Nude on the</a>
Commented by Lesbian sex at 2007-07-28 09:55 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://beavis.pharmacy2online.com/Lesbian-interracial>Lesbian interracial</a>
<a href=http://beavis.pharmacy2online.com/Lesbian-jail>Lesbian jail</a>
<a href=http://beavis.pharmacy2online.com/Lesbian-hentai>Lesbian hentai</a>
<a href=http://beavis.pharmacy2online.com/Lesbian-hair>Lesbian hair</a>
<a href=http://beavis.pharmacy2online.com/Lesbian-in-asia>Lesbian in asia</a>
Commented by Lesbianorgy at 2007-07-29 07:28 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-orgy-movies>Lesbian orgy movies</a>
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-saint>Lesbian saint</a>
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-playing>Lesbian playing</a>
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-strapon>Lesbian strapon</a>
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-out-movie>Lesbian out movie</a>
Commented by goldenclone at 2007-07-29 10:38 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://goldenclone.ru/vip/?posol=3746>- : !</a>
Commented by Lesbianpussy at 2007-07-30 07:54 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-pussy-to>Lesbian pussy to</a>
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-smoking>Lesbian smoking</a>
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-oil>Lesbian oil</a>
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-party>Lesbian party</a>
<a href=http://new.pharmacy2online.com/Lesbian-pissing>Lesbian pissing</a>
Commented by Analhose at 2007-07-31 05:01 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://chempsite.biz/Anal-hose>Anal hose</a>
<a href=http://chempsite.biz/Anal-lesb>Anal lesb</a>
<a href=http://chempsite.biz/Anal-hardcor>Anal hardcor</a>
<a href=http://chempsite.biz/Anal-mature-movies>Anal mature movies</a>
<a href=http://chempsite.biz/Anal-gay>Anal gay</a>
Commented by Maturebusty at 2007-08-04 00:29 x
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
<a href=http://chempworld.info/Mature-busty-black>Mature busty black</a>
<a href=http://chempworld.info/Oral-pleasure>Oral pleasure</a>
<a href=http://chempworld.info/Mature-brunette-butt>Mature brunette butt</a>
<a href=http://chempworld.info/Mature-brunette-posing>Mature brunette posing</a>
<a href=http://chempworld.info/Oral-sex-girl>Oral sex girl</a>
Commented by Blackamateur at 2007-08-07 20:50 x
Very cool design! Useful information. Go on!
<a href=http://new.thechemp.net/Black-big-monster>Black big monster</a>
<a href=http://new.thechemp.net/Black-bed>Black bed</a>
<a href=http://new.thechemp.net/Black-asshole>Black asshole</a>
<a href=http://new.thechemp.net/Blacks-asian>Blacks asian</a>
<a href=http://new.thechemp.net/Black-amateur-anal>Black amateur anal</a>
Commented by Bigblackcocks at 2007-08-09 13:00 x
Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.
<a href=http://new.chempworld.info/Big-black-cocks>Big black cocks</a>
<a href=http://new.chempworld.info/Big-black-tits>Big black tits</a>
<a href=http://new.chempworld.info/Big-ass-dildo>Big ass dildo</a>
<a href=http://new.chempworld.info/Big-boobs-babe>Big boobs babe</a>
<a href=http://new.chempworld.info/Big-bond>Big bond</a>
Commented by Bigclitmovie at 2007-08-10 14:17 x
Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.
<a href=http://now.chempworld.info/Big-clit-movie>Big clit movie</a>
<a href=http://now.chempworld.info/Big-breast-movie>Big breast movie</a>
<a href=http://now.chempworld.info/Big-breast-black>Big breast black</a>
<a href=http://now.chempworld.info/Big-boot>Big boot</a>
<a href=http://now.chempworld.info/Big-breast-lesbian>Big breast lesbian</a>
Commented by Blackcock at 2007-08-11 17:33 x
Very cool design! Useful information. Go on!
<a href=http://now.thechemp.net/Black-double>Black double</a>
<a href=http://now.thechemp.net/Black-cock-whit>Black cock whit</a>
<a href=http://now.thechemp.net/Black-bush>Black bush</a>
<a href=http://now.thechemp.net/Black-bubble-but>Black bubble but</a>
<a href=http://now.thechemp.net/Black-dude>Black dude</a>
Commented by Fuckdolls at 2007-08-13 11:49 x
Pretty nice site, wants to see much more on it! :)
<a href=http://now.honeylabs.org/Fuck-french>Fuck french</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Fuck-husband>Fuck husband</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Fuck-dorm>Fuck dorm</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Fuck-from-behind>Fuck from behind</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Fuck-in-boots>Fuck in boots</a>
Commented by Cockoutdoor at 2007-08-19 13:40 x
Looking for information and found it at this great site...
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-outdoor>Cock outdoor</a>
<a href=http://new.chemicalp.com/Cocks-tits>Cocks tits</a>
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-fat>Cock fat</a>
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-milking>Cock milking</a>
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-drill>Cock drill</a>
Commented by Cockoutdoor at 2007-08-20 00:35 x
Looking for information and found it at this great site...
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-smal>Cock smal</a>
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-movie>Cock movie</a>
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-gag-movie>Cock gag movie</a>
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-strap>Cock strap</a>
<a href=http://new.chemicalp.com/Cock-squirting>Cock squirting</a>
Commented by Shaven at 2007-08-20 02:12 x
Pretty nice site, wants to see much more on it! :)
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-pussy-young>Shaved pussy young</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-pussy-amateur>Shaved pussy amateur</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-teens>Shaved teens</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-skinny>Shaved skinny</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-teen-pussy>Shaved teen pussy</a>
Commented by Shaven at 2007-08-20 15:45 x
Pretty nice site, wants to see much more on it! :)
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-pussy-young>Shaved pussy young</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-pussy-amateur>Shaved pussy amateur</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-teens>Shaved teens</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-skinny>Shaved skinny</a>
<a href=http://now.honeylabs.org/Shaved-teen-pussy>Shaved teen pussy</a>
Commented by Pubblon at 2007-08-20 19:24 x
Pretty nice site, wants to see much more on it! :)
<a href=http://now.chemicalp.com/Pub-blon>Pub blon</a>
<a href=http://now.chemicalp.com/Puffy-redhead>Puffy redhead</a>
<a href=http://now.chemicalp.com/Public-pissing-girl>Public pissing girl</a>
<a href=http://now.chemicalp.com/Public-naked>Public naked</a>
<a href=http://now.chemicalp.com/Public-stripping>Public stripping</a>
Commented by Brunetshower at 2007-08-21 10:01 x
Pretty nice site, wants to see much more on it! :)
<a href=http://new.honeylabs.org/Brunette-tiny-teen>Brunette tiny teen</a>
<a href=http://new.honeylabs.org/Brunett-old>Brunett old</a>
<a href=http://new.honeylabs.org/Brunet-shower>Brunet shower</a>
<a href=http://new.honeylabs.org/Brunette-tit>Brunette tit</a>
<a href=http://new.honeylabs.org/Brunette-tiny>Brunette tiny</a>
Commented by Ebonyfemdom at 2007-08-25 03:56 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href= http://corewant.biz/Ebony-hidden >ebony hidden</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-escort >ebony escort</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-house >ebony house</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-jizzed >ebony jizzed</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-hardcore-sex >ebony hardcore sex</a>
Commented by Fetishpump at 2007-08-25 07:36 x
Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-pump>Fetish pump</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-hell>Fetish hell</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-wea>Fetish wea</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Femdom-caning>Femdom caning</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Female-ejaculatio>Female ejaculatio</a>
Commented by Fetishpump at 2007-08-25 13:10 x
Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-toon>Fetish toon</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-movie>Fetish movie</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Femdom-whipping>Femdom whipping</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-pissing>Fetish pissing</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Female-ejaculations>Female ejaculations</a>
Commented by Ebonyfemdom at 2007-08-25 13:35 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href= http://corewant.biz/Ebony-fattie >ebony fattie</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-fatty >ebony fatty</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-hairy-teen >ebony hairy teen</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-hug >ebony hug</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-india >ebony india</a>
Commented by Ebonyfemdom at 2007-08-25 22:07 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href= http://corewant.biz/Ebony-ffm >ebony ffm</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-ghetto >ebony ghetto</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-lady-boys >ebony lady boys</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-in-bikini >ebony in bikini</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-grann >ebony grann</a>
Commented by Ebonyfemdom at 2007-08-26 13:33 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href= http://corewant.biz/Ebony-lez >ebony lez</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-fucked >ebony fucked</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-gag >ebony gag</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-girl-interracial >ebony girl interracial</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-drip >ebony drip</a>
Commented by Ebonyfemdom at 2007-08-26 22:38 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href= http://corewant.biz/Ebony-fingering >ebony fingering</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-hairy-pussy >ebony hairy pussy</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-hardcore-movies >ebony hardcore movies</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-guy >ebony guy</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-erotic >ebony erotic</a>
Commented by Fetishpump at 2007-08-27 05:52 x
Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-threesome>Fetish threesome</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-les>Fetish les</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-drawings>Fetish drawings</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Fetish-hardcore>Fetish hardcore</a>
<a href=http://beavis-4ever.org/Female-teacher>Female teacher</a>
Commented by Ebonyfemdom at 2007-08-27 07:28 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href= http://corewant.biz/Ebony-drinking >ebony drinking</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-facials >ebony facials</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-fist >ebony fist</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-jugs >ebony jugs</a>
<a href= http://corewant.biz/Ebony-fucking-woman >ebony fucking woman</a>
Commented by Milfblonde at 2007-08-27 22:13 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href=http://extrawant.net/Milf-blonde>Milf blonde</a>
<a href=http://extrawant.net/Milky-nipples>Milky nipples</a>
<a href=http://extrawant.net/Milf-gang>Milf gang</a>
<a href=http://extrawant.net/Milf-blond>Milf blond</a>
<a href=http://extrawant.net/Milf-lingerie>Milf lingerie</a>
Commented by Milfblonde at 2007-08-27 22:13 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href=http://extrawant.net/Milf-blonde>Milf blonde</a>
<a href=http://extrawant.net/Milky-nipples>Milky nipples</a>
<a href=http://extrawant.net/Milf-gang>Milf gang</a>
<a href=http://extrawant.net/Milf-blond>Milf blond</a>
<a href=http://extrawant.net/Milf-lingerie>Milf lingerie</a>
Commented by Chub-asia at 2007-09-01 17:59 x
Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.
<a href= http://new.corewant.biz/Chub-asia >chub asia</a>
<a href= http://new.corewant.biz/Chubby-sucking >chubby sucking</a>
<a href= http://new.corewant.biz/Chub-shower >chub shower</a>
<a href= http://new.corewant.biz/Chub-gran >chub gran</a>
<a href= http://new.corewant.biz/Chubby-with-big >chubby with big</a>
Commented by Fatbigtit at 2007-09-04 03:38 x
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it. :)
<a href=http://new.beavis-4ever.org/Fat-big-tit>Fat big tit</a>
<a href=http://new.beavis-4ever.org/Fat-eat>Fat eat</a>
<a href=http://new.beavis-4ever.org/Fat-cock-movies>Fat cock movies</a>
<a href=http://new.beavis-4ever.org/Fat-movies>Fat movies</a>
<a href=http://new.beavis-4ever.org/Fat-asina>Fat asina</a>
Commented by kaguya images at 2012-09-14 20:50 x
Here indeed buffoonery, what that


P.S. Please review our <a href="http://wm.kg/user/masturbatk/">icons for Windows</a> and windows13icons.
Commented by images of at 2012-09-15 23:14 x
Please, tell more in detail..


P.S. Please review our <a href="http://www.padtube.com/SibCode/60-6194.html">icons for Windows</a> and windows13icons.
Commented by icons at 2012-09-21 21:31 x
I advise to you to visit a site on which there are many articles on a theme interesting you.


P.S. Please review <a href="http://designesticons.deviantart.com/art/Email-Icon-Set-287146910">Email Icon Set from designesticons</a>
<< すごい人もいたものだ このブログの検証!に対するコメント >>